۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۴۶

موسوی نیا خبر داد:

بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در بوشهر راه اندازی می شود

بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در بوشهر راه اندازی می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تشکیل و فعالیت راه اندازی بانک اطلاعاتی جامعه قرآنی در استان بوشهر متشکل از اساتید، پژوهشگران، حافظان و قاریان قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان قرآنی استان با بیان این که استان بوشهر از استان های است که بیشترین حافظان قاری و مؤسسات قرآنی را دارد اظهارداشت: قرآن چراغ هدایت و متن فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: طرح ملی نهضت قرآن آموزی، طرح ساماندهی فعالیت مردمی قرآنی، طرح ملی سنجش و اعطای مدرک به حافظان و قاریان و ایجاد اتحادیه مؤسسات قرآنی از جمله طرح های است که در این نهاد برای ساماندهی فعالیت های قرآنی انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اشتیاق و استقبال خانواده‌ها از فعالیت های کانون قرآن اداره تبلیغات شهرستان های استان بوشهر را نسبت به سال‌ های گذشته چشمگیر توصیف کرد و درباره عملکرد طرح نهضت قرآن ‌آموزی، گفت: طرح نهضت قرآن ‌آموزی بوشهر شامل آموزش مفاهیم روخوانی و روان ‌خوانی و شامل دوره تخصصی تربیت معلم، روان‌ خوانی سطح یک، تجوید سطح دو، تربیت مربی پیش ‌دبستانی و تربیت معلم مفاهیم قرآن در حال اجراست.

موسوی نیا با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره انس بیشتر با قرآن و محافل قرآنی درمورد جایگاه فرهنگ و قرآن بعد از انقلاب اسلامی گفت: درباره فرهنگ و قرآن بعد از انقلاب کارهای خوبی انجام شد، اما به دلیل کم توجهی برخی مسئولان جهت امور فرهنگی و قرآنی ما شاهد مظلوم واقع شدن قرآن هستیم که در نتیجه عدم تناسب فعالیت و کارکرد قرآنی با جمعیت و جامعه قرآنی را در پی دارد که این یکی از دغدغه ‌های مقام معظم رهبری درباره عملی کردن فرهنگ و خواسته قرآن در جامعه است.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه 95 مرکز قرآنی در بوشهر به فعالیت‌ های قرآنی می ‌پردازند، گفت: اکنون 25 مؤسسه قرآنی در شهرها و 70 خانه قرآن در روستاها به آموزش قرآن می پردازند.

رضا نجفی افزود:‌ سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی با راه اندازی سایت "تلاوت" و آموزش مجازی قرآن فعالیت می ‌نماید؛ همچنین بانک اطلاعاتی جامع قرآنی نیز امسال طراحی و اجرا خواهد شد.

کد خبر 1375279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha